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Extent of online purchases of goods and services is nowadays rapidly growing part of the modern economy. It is connected to rapid changes in the commerce as well as in the way of life of entire population. In this paper the influence of important factors on online purchases in South East...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012178811
This study aims to understand the linkages between demographic dividends, digital innovation, and economic growth, using Bangladesh as a case study. It adopts a three-stage least squares (3SLS) model to explore how and to what extent the digitization and demographic transition lead towards...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012500436
The rise of the fourth industrial revolution (IR) is deeply embedded in a wider context of privatization of knowledge, rising costs of innovation and uneven distribution of capacity between countries. But debates on a ‘balanced' policy framework to tackle these issues have until now floundered...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012897192
Purpose - this paper aims to analyse the business efficiency of the Alibaba platform at the beginning and during the COVID-19 crisis. Methodology/Design - The research is based on the official financial reports of the platform as well as on the reports of other specialized agencies that monitor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014308314
The use of smartphone apps has numerous advantages for app providers and users. However, the users of many smartphone apps are confronted with a trade-off between usage benefits and preferences for personal data protection. We investigate the acceptability of data sharing in different...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012543160
Die Digitalisierung der Wirtschaftsbeziehungen stellt die Wettbewerbspolitik vor erhebliche Herausforderungen. Um diesen zu begegnen, soll das Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen (GWB) mit Hilfe der 9. Novelle fit gemacht werden für das digitale Zeitalter. Der vorliegende Beitrag gibt eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011713303
Digitale Großkonzerne wie Facebook, Google & Co. stellen die Wettbewerbsinstitutionen vor neue Herausforderungen. Mithilfe der Charakteristiken von Plattformmärkten können sie ihre Macht und Verhandlungsstärke zunehmend verfestigen und darüber hinaus marktübergreifende digitale Ökosysteme...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012299431
Der Beitrag liefert eine kritische Würdigung der geplanten europäischen Regulierung digitaler Onlinedienste - Digital Markets Act (DMA) und Digital Services Act (DAS) - aus medienökonomischer Perspektive. Dabei werden Schwerpunkte auf Gatekeeper-Effekte und die Rolle von algorithmischen Such-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012745170
Die 10. Novelle des Gesetzes gegen Wettbewerbsbeschränkungen („GWB-Digitalisierungsgesetz“) soll die deutschen Wettbewerbsregeln so reformieren, dass sie einen geeigneten Ordnungsrahmen für eine zunehmend digitalisierte Wirtschaft darstellen. Im vorliegenden Beitrag diskutieren wir den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504374
Die 10. Novelle des Gesetzes gegen Wettbewerbsbeschränkungen ('GWB-Digitalisierungsgesetz') soll die deutschen Wettbewerbsregeln so reformieren, dass sie einen geeigneten Ordnungsrahmen für eine zunehmend digitalisierte Wirtschaft darstellen. Im vorliegenden Beitrag diskutieren wir den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012224937