Showing 1 - 10 of 2,013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012515097
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013202155
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012622156
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000658830
Traditional and Digital Marketing -- Creating Digital Value -- Customer Relationship Management and Digital Tools -- Online Consumer Behaviour -- Social Media and Marketing -- Brand Building in the Digital Age -- Digital Marketing Strategy -- Digital Marketing Tools and Technologies -- Trends in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012483207
This textbook introduces readers to digital business from a management standpoint. It provides an overview of the foundations of digital business with basics, activities and success factors, and an analytical view on user behavior. Dedicated chapters on mobile and social media present...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496314
Grundlagen: Begriffe, Entwicklungen, Handlungsrahmen -- Ideenfindung: Voraussetzungen, Methoden, Marktstrukturen -- Ideenformulierung: Businessplan, Geschäftsmodelle, Prozesse -- Ideenumsetzung: Produkt, Wettbewerb, Marktzugang -- Ideenfortführung: Kommunikation, Beteiligung, Exit --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019753
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011452471
In seinem Lehrbuch befasst sich Tobias Kollmann mit der Unternehmensgründung und der Finanzierung von jungen Unternehmen in der Digitalen Wirtschaft. Die resultierenden Startups im Internet, Mobilfunk oder interaktiven Fernsehen haben sich inzwischen als gesamtwirtschaftlich bedeutender Faktor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058149
This article analyses the crucial role of user data for digital markets contestability and presents policy proposals devised to address growing concerns about the dominance of data-rich incumbents in digital markets. To this end, we discuss a data-driven theory of harm that would warrant ex-ante...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013245465