Showing 1 - 10 of 206
Supermarkt oder Discounter im Durchschnitt bei 60 km/h innerhalb von 3,4 Minuten Fahrzeit erreicht wird. Allerdings zeigt eine … den dem Wohnort nächstgelegenen Supermarkt oder Discounter zu erreichen. Eine Abschätzung der davon betroffenen … oder Discounter insbesondere in ländlichen Räumen schlecht erreichbar. Hier benötigt etwas mehr als ein Drittel der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010392359
Supermarkt oder Discounter im Durchschnitt bei 60 km/h innerhalb von 3,4 Minuten Fahrzeit erreicht wird. Allerdings zeigt eine … den dem Wohnort nächstgelegenen Supermarkt oder Discounter zu erreichen. Eine Abschätzung der davon betroffenen … oder Discounter insbesondere in ländlichen Räumen schlecht erreichbar. Hier benötigt etwas mehr als ein Drittel der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985833
Erreichbarkeit spielt sowohl für Standortentscheidungen und die regionale Entwicklung als auch für die individuelle Lebenssituation der Bürger eine wichtige Rolle, denn Erreichbarkeitsverhältnisse bestimmen neben der Qualität des Infrastrukturangebots den regionalen Versorgungsgrad mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327621
Erreichbarkeit spielt sowohl für Standortentscheidungen und die regionale Entwicklung als auch für die individuelle Lebenssituation der Bürger eine wichtige Rolle, denn Erreichbarkeitsverhält-nisse bestimmen neben der Qualität des Infrastrukturangebots den regionalen Versorgungsgrad mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010222476
Erreichbarkeit spielt sowohl für Standortentscheidungen und die regionale Entwicklung als auch für die individuelle Lebenssituation der Bürger eine wichtige Rolle, denn Erreichbarkeitsverhältnisse bestimmen neben der Qualität des Infrastrukturangebots den regionalen Versorgungsgrad mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985853
Which knowledge and ideas are brought into the design of food markets by developers and operators of food markets and negotiated with the municipalities (administration, politics)? This article deals with the dynamics and logics of physical space production in relation to food markets, in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012426159
We study how mandatory online disclosure of supermarket prices affects prices and price dispersion in brick-and-mortar stores. Using data collected before and after a transparency regulation went into effect in the Israeli food retail market, multiple complementary control groups and relying on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011809924
-brand success at discount stores, and lead to positive outcomes for both the manufacturer and the discounter …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014061773
This paper studies the incentives for credence goods experts to invest effort in diagnosis if effort is both costly and unobservable, and if they face competition by discounters who are not able to perform a diagnosis. The unobservability of diagnosis effort and the credence characteristic of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293427
This paper studies price competition between experts and discounters in a market for credence goods. While experts can identify a consumer’s problem by exerting costly but unobservable diagnosis effort, discounters just sell treatments without giving any advice. The unobservability of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294501