Showing 1 - 10 of 571
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001615367
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003717330
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009241846
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011380683
Die aktuelle Diskussion um die Ausgestaltung der wirtschaftswissenschaftlichen Politikberatung und die zum Teil harsche Kritik von Politikern am Sachverständigenrat zur Begutachtung der gesamtwirtschaftlichen Entwicklung in jüngster Zeit lenkt den Blick auf den Einfluss von Ökonomen auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010475284
Im vorliegenden Beitrag wird untersucht, welche forschenden Volkswirte und Nichtökonomen direkten Einfluss in Öffentlichkeit und auf die Wirtschaftspolitik haben. Zu diesem Zweck machen wurden Zitate wissenschaftlicher Publikationen und Nennungen von Wissenschaftlern in führenden Medien und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010457893
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010495566
Aiming to examine political expressions and commentaries in the age of globalization, this study on media and politics looks into modern media available on the internet, such as Facebook, Twitter, and YouTube. It is found that modern media play a major role in political expressions and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012947078
This article provides a review of recent literature in economics on the effect of mass media on politics. The focus is on the welfare effects of mass media. I also discuss the likely implications of existing behavioral theories of media effects, developed outside of economics
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014133997
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011965289