Showing 1 - 9 of 9
Die Bildungspolitik eines Landes folgt in der Regel keinem wohldefinierten Optimierungsprozeß. Wertvorstellungen, Vorurteile und Ideologien der jeweiligen Entscheidungsträger sowie historische Entwicklungen und institutionelle Vorgaben bedingen die bildungspolitischen Entschlüsse. Angesichts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402111
Inhalt: 1. Schule (Weishaupt, Horst: Ex-ante Evaluation alternativer Schulnetze. Projektkonzeption und Ergebnisse der finanzstatistischen Analysen. - Klemm, Klaus: Zum Umgang mit der Arbeitszeit von Lehrerinnen und Lehrern. Neue Konzepte zum Zeitmanagement). - 2. Duales System (Lith, Ulrich van:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001480817
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003534700
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375545
Reform bargaining and its promise for school improvement / Susan Moore Johnson and Susan M. Kardos -- Collective bargaining and public schools / Joe A. Stone -- Gaining control of professional licensing and advancement / Dale Ballou and Michael Podgursky -- Collective bargaining in Milwaukee...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001481168
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001620023
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001608477
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001521993
“Books will soon be obsolete in the public schools. Scholars will be instructed through the eye. It is possible to teach every branch of human knowledge with the motion picture. Our school system will be completely changed inside of ten years.” Thomas Edison, 1913 A century after the great...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012260130