Showing 1 - 10 of 465
The paper suggests that international differences in educational institutions explain the large international differences in student performance in cognitive achievement tests. A microeconometric student-level estimation based on data for more than 260,000 students from 39 countries reveals that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011476923
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013261085
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012160538
How can assessment and evaluation policies work together more effectively to improve student outcomes in primary and secondary schools? The country reports in this series provide, from an international perspective, an independent analysis of major issues facing evaluation and assessment policy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012450853
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003353766
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003280811
Für eine Verbesserung der Lehre an Universitäten ist ein indikatorengestütztes Informationssystem notwendig, welches als Basis für eine Schwachstellenanalyse und eine leistungsorientierte Mittelzuweisung dienen kann. Die vorliegende Studie untersucht auf der Grundlage von Prüfungsamtsdaten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009492272
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009731995
Universitäten erbringen wohlfahrtsfördernde Leistungen für die Gesellschaft, insbesondere indem sie Studierende ausbilden, über Forschung neues Wissen erzeugen sowie den Wissens- und Technologietransfer in Wirtschaft und Gesellschaft hinein betreiben. Die Erbringung dieser Leistungen wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011491478