Showing 1 - 10 of 338
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000627834
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003743089
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003352591
Secondary schools in the developed world differ in the degree of differentiation and in the first age of selection of pupils into different tracks. In this paper, we account for the heterogeneity of tracking time with a simple stochastic model which conjugates the returns from specialization...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003287674
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003342231
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003334715
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003818210
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003820268
How do teacher incentives affect student achievement? We contribute to this question by examining the effects of the recent introduction of teacher performance-related pay and tournaments in Portugal's public schools. Specifically, we draw on matched student-school panel data covering the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003824237
Ende der Hauptschule - Ausweg aus der Bildungsmisere? Folgt man dem Titel, dann ist die Hauptschule am Ende. Da dies nur als These, nicht aber als Fakt angesehen werden kann, soll zunächst geklärt werden, ob sie richtig ist und wie sie begründet werden kann. Im zweiten Teil kann dann der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003880054