Showing 1 - 10 of 4,115
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010193916
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012549083
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012667116
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012305717
Multi-Channel Retailing hat sich als Distributionsstrategie fest im Handel etabliert. Auf Grund der zunehmenden Verbreitung des Multi-Channel Retailing in der Handelspraxis ist eine Differenzierung allein auf Grundlage des Geschäftsmodells heute nicht mehr erfolgversprechend. Vielmehr muss das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016955
Der stationäre Einzelhandel steckt in Zeiten extremer Wettbewerbsverschärfung in einer tiefen Krise. Eine Profilierung über die Elemente Sortiment und Preis gestaltet sich als schwierig und die Möglichkeiten des Visual Merchandising sind nahezu ausgeschöpft. Die multimodale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516739
We build on recent work analyzing consumers' ability to save by exploiting price dispersion in grocery stores. We show that store expensiveness is not universal but varies across consumers depending on the basket they consume. We incorporate this insight into a decomposition of price variance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012839163
Financial innovations have resulted in an explosion in the number of so-called structured products being offered in the retail marketplace. To explain the complex structure of these hybrid debt securities, their prospectuses frequently employ numerical examples to illustrate the investment's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013145541
This paper examines which petroleum prices best explain changes in gasoline and diesel prices during three distinct periods of fuel price volatility during the 2003 to 2010 period. The results indicate that spot retail fuel prices are best explained by their futures prices over most periods,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013033644