Showing 1 - 10 of 59
Anfang dieses Jahres wurde ein Gutachten zur zukünftigen Struktur der Deutschen Bahn AG in Vorbereitung auf den angestrebten Börsengang des Unternehmens vorgelegt. Welches sind die zentralen Aussagen des so genannten PRIMON-Gutachtens, und wie sind sie aus wirtschaftspolitischer Sicht zu bewerten?
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303322
Die geplante materielle Privatisierung der Deutschen Bahn AG kann als logischer Schritt der formalen Bahnprivatisierung vom 1.1.1994 angesehen werden. Welche Privatisierungsmodelle werden gegenwärtig diskutiert? Sollte die Deutsche Bahn AG mit oder ohne ihr Betriebsnetz an die Börse gehen? Ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303443
Die geplante materielle Privatisierung der Deutschen Bahn AG kann als logischer Schritt der formalen Bahnprivatisierung vom 1.1.1994 angesehen werden. Welche Privatisierungsmodelle werden gegenwärtig diskutiert? Sollte die Deutsche Bahn AG mit oder ohne ihr Betriebsnetz an die Börse gehen? Ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303469
Die geplante materielle Privatisierung der Deutschen Bahn AG kann als logischer Schritt der formalen Bahnprivatisierung vom 1.1.1994 angesehen werden. Welche Privatisierungsmodelle werden gegenwärtig diskutiert? Sollte die Deutsche Bahn AG mit oder ohne ihr Betriebsnetz an die Börse gehen? Ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303472
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303479
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305790
In the last decade the industrial landscape and regulatory structures of the network industries such as telecommunications, energy and rail transport, have undergone a profound transformation. Liberalization has fragmented the former natural monopoly sectors; new players with new preferences...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324007
Rail cost function analysis has been a popular topic in the (empirical) economics literature over the past decades. Most studies find increasing returns to density for rail companies. The results can, however, be quite diverse. Results for the Dutch National Railway company (NS), for instance,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325343
We provide a theoretical framework to discuss the relation between market size and vertical structure in the railway industry. The framework is based on a simple downstream monopoly model with two input suppliers, labor forces and the rail infrastructure firm. The operation of the downstream...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332400
The objective of this paper is to analyze the impact of regulatory and environmental conditions on technical efficiency of European railways. Using a panel data set of 31 railway firms from 22 European countries from 1994 to 2005, a multioutput distance function model, including regulatory and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265179