Showing 1 - 10 of 2,851
Der Beitrag analysiert die internationalen Produktionsverlagerungen und Investitionsverflechtungen in der Automobilindustrie, um die These zu überprüfen, dass es selbst bei der Herstellung relativ wissensund technologieintensiver Güter zu einem nachdrängenden Wettbewerb aus Ländern mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265463
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003341018
Der Beitrag analysiert die internationalen Produktionsverlagerungen und Investitionsverflechtungen in der Automobilindustrie, um die These zu überprüfen, dass es selbst bei der Herstellung relativ wissensund technologieintensiver Güter zu einem nachdrängenden Wettbewerb aus Ländern mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011491137
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008909454
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002377142
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001542682
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013261104
The paper opens by mapping the changes in the global auto industry in the 1990s, showing how the rapid growth in sales and production between 1990 and 1997 came largely from the emerging markets rather than the Triad regions (North America, the European Union and Japan). However, for some of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014029909
Main description: In light of the increasing global competition among both multinational companies and national economies, Barbara Samuels examines a source of economic tension that has broad social implications: as multinational companies (MNCs) strive for cheaper labor and new markets,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014488926
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000855858