Showing 1 - 10 of 126
Political misalignment and greater ideological distance between donor and recipient governments may render foreign aid less effective by adding to transaction costs and eroding trust. In addition, development aid from the West may lead to adverse growth effects in the global South due to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011459972
Der Aufstieg der Schwellenländer ist sichtbar sowohl in der internationalen Entwicklungszusammenarbeit, als auch in den internationalen Wirtschaftsbeziehungen. Hilfsleistungen der Geberländer, die außerhalb des Ausschusses für Entwicklungshilfe der OECD operieren, haben in den letzten Jahren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010235152
Die wissenschaftliche, wie auch die öffentliche Diskussion über die Kreditvergabe des IWF und der Weltbank, hat sich in den vergangenen Jahren spürbar intensiviert. Mit dem Ziel, einen Beitrag zu dieser Diskussion zu leisten, wird zunächst die Auflagenpolitik und das Vergabeverhalten der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001825965
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001831049
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001926224
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001599807
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014567727
Die Migration nach Europa hält weiter an. Seit der Flüchtlingskrise 2015 hat sich der Druck auf die EU und ihre am stärksten betroffenen Mitgliedstaaten erhöht, Maßnahmen zur Eindämmung der Einwanderung aus Entwicklungsländern zu ergreifen. Sollten die bisherigen Ansätze bei der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012206810
We focus on the role that the transmission of information between a multilateral (the IMF) and a country has for the optimal design of conditional reforms. Our model predicts that when agency problems are especially severe, and/or IMF information is valuable, a centralized control is indeed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264578
We focus on the role that the transmission of information between a multilateral (the IMF) and a country has for the optimal design of conditional reforms. Our model predicts that when agency problems are especially severe, and/or IMF information is valuable, a centralized control is indeed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269064