Showing 1 - 10 of 28,375
This paper derives a three stage Cournot-oligopoly game for product innovation, expenditure on introducing the product and competition on the product market. Product innovation is assumed to increase consumer utility but is effective only if the innovating firm invests in marketing, so that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011446211
Der vorliegende Diskussionsbeitrag entstand im Rahmen eines Forschungsprojektes über die monetäre Integration von fünf mittel- und osteuropäischen EU-Beitrittskandidaten (Polen, Tschechische Republik, Ungarn, Slowenien und Estland). Das hier vorgestellte Kapitel geht auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010508256
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000898473
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000590469
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000683870
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000954629
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000960664
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000961100
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003717027