Showing 1 - 10 of 115
Prior research on 'strategic voting' has reached the conclusion that unanimity rule is uniquely bad: it results in destruction of information, and hence makes voters worse off. We show that this conclusion depends critically on the assumption that the issue being voted on is exogenous, i.e.,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010277536
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001401280
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001409895
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012133779
Intro -- Titelseite -- Impressum -- Inhaltsverzeichnis -- Die Autoren -- Vorwort -- Einleitung -- 1 Die Evolution des CDS-Marktes -- 1.1 Credit Default Swaps (CDS) als Antwort auf die Savings & Loan-Krise in den USA -- 1.2 Der CDS-Markt wird erwachsen: Die Etablierung der 2003er-Definitionen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012032391
Die vorliegende Forschungsarbeit widmet sich der Thematik verhaltensorientierter Handelsstrategien zur Erzielung von Überrenditen am internationalen Aktienmarkt. Marktanomalien, die nicht im Einklang mit der neoklassischen Kapitalmarkttheorie stehen, bilden den primären Ansatzpunkt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011663583
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011551026
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301879
In this paper the concepts of manipulation as strategic voting (misrepresentation of true preferences) and strategic nomination (by adding, or removing alternatives) are investigated. The connection between Arrow’s and Gibbard-Satterthwaite theorems is discussed from the viewpoint of dilemma...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010529891