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Recent literature on optimal nonlinear taxation has shown that in models with a single level of government public provision of private goods can help redistribution by mitigating self-selection constraints. The aim of the present paper is to extend the analysis to a fiscal federalism setting...
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The paper analyzes the possible efficiency base of intergovernmental grants between rich and poor regions in a federal state.
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Die aktuelle Diskussion über eine Reform des deutschen Bundesstaates hat Regelungen des Grundgesetzes zum Gegenstand, die erst nach Gründung der Bundesrepublik eingeführt wurden. Dies gilt für den Länderfinanzausgleich und die vertikale Einnahmenverteilung, aber auch für die...
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reformiert: den Finanzausgleich sowie die Verteilung der Verantwortlichkeiten und der Einnahmen auf die Gebietskörperschaften … System noch zwei Schwächen, nämlich "Anomalien" beim Finanzausgleich und unzureichende Einnahmen der untersten staatlichen …
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This paper studies the provision of public inputs in a federal system. A vertical tax externality is also considered in a simple general equilibrium model used to analyze the efficiency of equilibria under different scenarios. The results show that the state provision of public inputs may affect...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011604530
This paper provides a characterization of the fiscal policy framework in four established federal countries with heterogeneous intergovernmental relations and demographic characteristics: Canada, Germany, Switzerland and the United States. We consider the implications of fiscal federalism from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012037658
Two hypotheses about the determinants of Russian intergovernmental grants are tested empirically. According to first hypothesis, federal transfers to regions correlate with recent voting behavior of regional electorates. Second hypothesis states that transfers are higher in regions with...
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Nach Ansicht von René Geißler, Bertelsmann Stiftung, sind die Voraussetzungen für eine Neuverhandlung der bundesstaatlichen Finanzbeziehungen »nicht die Schlechtesten«, da auch der Koalitionsvertrag bereits einige finanzielle Zugeständnisse und Verhandlungsaufträge enthalte.
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