Showing 1 - 10 of 23
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011298086
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003571193
The last couple of decades have seen an increased retail concentration around the world, particularly in Europe. Views on the welfare implications of this severe change are controversial. Consumers might benefit because larger stores (owned by larger retailer chains) offer more product choices....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001775702
Die öffentliche Diskussion über die Struktur des Lebensmitteleinzelhandels in Deutschland ist durch die Sorge über ein hohes Niveau (bzw. die weitere Zunahme) der Konzentration auf Unternehmensebene sowie eine Abnahme der Zahl der Verkaufsstätten geprägt. Die vorliegende Arbeit sucht nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001626471
Substantial increases in retail concentration (particularly in Europe) raise concerns about the welfare implications for consumers. In a formal model, we argue that retailer market power reduces upstream firms incentives to introduce new products. On the basis of a survey of firms in German food...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001766622
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001664114
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002994616
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011549104
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942266
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010498908