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Mittels einer empirischen Untersuchung (n=208) bei Lüneburger Studierenden wird AjzensTheory of Planned Behavior - eine einschlägige Theorie zur Erklärung spezifischenVerhaltens- auf die Erklärung der individuellen Gründungsabsicht angewendet. Im Anschlussan die Darlegung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855197
Aus der internationalen wirtschaftspolitischen Diskussion und damit auch aus der wirtschaftspolitischen Diskussion Deutschlands ist das Thema Unternehmensgründung1 mittlerweile nicht mehr wegzudenken. Die große Bedeutung, die Unternehmensgründungen für eine Volkswirt-schaft zugeschrieben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302679
Nur etwa ein Drittel der Ausgründungen aus der Wissenschaft nutzen explizite Forschungsergebnisse. Der weit überwiegende Teil nutzt allgemeine Kenntnisse für die Gründung. Dies ist ein Phänomen, das bisher in der Literatur und in der Praxis kaum beachtet wurde. Der Artikel nähert sich dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302681
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004000154
Over the course of the last decade, increasing political emphasis has been placed on the 'third role' of universities and universities of applied sciences in German higher education policy, i.e. to these institutions socio-economic contribution their regional environment. Against this background...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308287
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266895
This paper develops theoretical standpoints to investigate and analyse university inventors and patenting activities. Although the studies on academic entrepreneurship and university patenting have substantially increased, first there have not been enough studies on individual inventors and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274001
This paper examines the impact of locational choice as a firm strategy to access knowledge spillovers from universities. Based on a large data set of young high-technology start-ups publicly listed in Germany, this study tests the propositions that geographic proximity to the university is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010275025
Valuable knowledge emerges increasingly outside of firm boundaries, in particular in public research institutions and universities. The question is how firms organize their interactions with universities effectively to acquire knowledge and apply it successfully. Literature has so far largely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298043
Valuable knowledge emerges increasingly outside of firm boundaries, in particular in public research institutions and universities. The question is how firms organize their interactions with universities effectively to acquire knowledge and apply it successfully. Literature has so far largely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298675