Showing 1 - 10 of 34,945
increases in service frequency reduce road traffic externalities. We exploit differences in service frequency growth by …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009747836
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009724127
increases in service frequency reduce road traffic externalities. We exploit differences in service frequency growth by …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014161226
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000674699
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011445161
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428361
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014272279
This paper analyzes the effect of inter urban buses competing on a few routes against trains within an established railway network. In line with expectations, we show that this can lead to unprofitable train service on these routes. However, within an established railway network with every track...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009684660