Showing 1 - 10 of 4,201
Mit dem Ziel den Wettbewerb auf dem Benzinmarkt zu erhöhen, wurde die so genannte Markttransparenzstelle für … Markttransparenzstelle für Kraftstoffe einen verschärften Wettbewerb auf dem Benzinmarkt, mit einer Reduzierung der Preismargen um 1-2 Cent …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012155116
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013344984
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000076715
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014386002
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000371991
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003468239
Klappentext: With the Price Estimation scene (PE scene) Christoph Breidert introduces a new method to estimate willingness-to-pay. It works as an additional interview scene appended to conjoint analysis and offers the respondents a dynamically generated sequence of product choices with assigned...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003301735
Häufig kann beobachtet werden, dass Konsumenten aufgrund unzureichender Produktinformationen den Preis als … Preis als Qualitätsindikator geeignet ist. Zum anderen wird auf Basis einer empirischen Untersuchung insbesondere analysiert …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009491060
Do we have effective competition between the gasoline's big five oligopolists (Aral, Shell, Esso, Total and Jet) and fringe gasoline stations? Using 2014 Market Transparency price data from 66 cities with populations between 60,000 and 100,000, we analyze which brands lead price increases, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011487769
This paper presents a first investigation of hourly price determinants in the German intraday market for electricity. The influence of power plant outages, forecast errors of wind and solar power production, load forecast errors and foreign demand and supply on intraday prices are explained from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010433595