Showing 1 - 10 of 604
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012150259
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003790722
Many governments subsidize regional rail service as an alternative to road traffic. This paper assesses whether increases in service frequency reduce road traffic externalities. We exploit differences in service frequency growth by procurement mode following a railway reform in Germany to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009747836
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009724127
Abstract: Neue rechtliche Rahmenbedingungen und knapper werdende öffentliche Mittel richten den Fokus zunehmend auf Wettbewerbsoptionen im straßengebundenen Nahverkehr (ÖSPV).Das Buch liefert einen fundierten Strukturüberblick zum ÖSPV-Markt in Deutschland.Zunächst werden Konstellationen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015200
Engagiert vorgetragene Kritik an den negativen Folgen des Autoverkehrs und der Politik der Hersteller, ergänzt durch Vorschläge für eine Mobilität der Zukunft, in der Fahrräder und Bahnen aller Art eine wichtige Rolle spielen
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012131890
Many governments subsidize regional rail service as an alternative to road traffic. This paper assesses whether increases in service frequency reduce road traffic externalities. We exploit differences in service frequency growth by procurement mode following a railway reform in Germany to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014161226
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009571311