Showing 1 - 10 of 208
This study analyzes the impact of entrepreneurship education at universities on the intentions of students to become entrepreneurs or self-employed in the short-term (immediately after graduation) and in the long-term (five years after graduation). A difference-in-differences approach is applied...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009544381
This paper provides background information, questionnaires, and basic descriptive statistics for a representative survey of the German population conducted on our behalf by GfK in 2011. Our aim is to discover the German public's knowledge about the ECB specifically, and monetary policy in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012030958
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001788935
In der Diskussion um die Frage, wie ökonomische Bildung im allgemeinbildenden Schulwesen in Deutschland verankert werden soll, wird der Stellenwert der Wirtschaftswissenschaften als Bezugsdisziplin aktuell kontrovers diskutiert. Wir vertreten in dieser Diskussion die These, dass die Anbindung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009305334
In dieser Studie werden 128 Fälle betrachtet, in denen dieselben Studenten eine Vorlesung zu zwei verschiedenen Zeitpunkten evaluiert haben. Die Besonderheit dabei ist, dass ausschließlich Fälle berücksichtigt werden, in denen die zum Zeitpunkt der Evaluation erwartete oder bereits erhaltene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009774830
This study examines how the effect of entrepreneurship education on students' entrepreneurial intentions is (1) contingent on the mode of education (active, e.g. business plan seminar, vs reflective, e.g. theory lectures), (2) contingent on the regional context and (3) complemented by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003877791
Es gibt keine einheitliche Praxis hinsichtlich der methodischen Konzeption und des Zeitpunkts der Datenerhebung bei studentischen Lehrveranstaltungsevaluationen. Um den Einfluss solcher Aspekte zu untersuchen, wurden in 18 Wirtschaftsvorlesungen der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009611795
Nach der schrittweisen Umstellung der alten Hochschulabschlüsse auf ein Bachelor-/Master-System stellt sich die Frage, wie dies von Studierenden und Unternehmen angenommen und bewertet wird. Die Autoren zeigen für Universitäten und Fachhochschulen, wie sich die Einführung des Bachelors unter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009618823
Public Service Media (PSM) online is a highly up to date topic. There is no clear consensus among researchers if Public Service Media should have a legitimization online and if so to which extent. Some authors still demand for an extensive role of public service provision in the digital era...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008697057
We analyse German citizens' knowledge about monetary policy and the European Central Bank (ECB), as well as the public's use of mass communication media to obtain information about the ECB. We employ a unique representative public opinion survey of German households conducted in 2011. We find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010508550