Showing 1 - 10 of 3,106
Happy people are healthier and more creative, productive, and sociable. Because of these positive effects of happiness, it is in the interest of countries to attract and retain happy people. With respect to the decision to migrate, the central question becomes whether people who are happier and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011421971
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003725080
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012243009
Das 20. Jahrhundert versprach Wohlstand und Aufstieg für alle. Aber die westlichen Gesellschaften lösten ihr Versprechen nicht ein. Immer mehr Menschen verlieren die Hoffnung auf ein besseres Leben. So sind wir nicht nur in eine politische und soziale, sondern vor allem moralische Krise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011905251
Verlagsinfo: Das simple Identifizierungsdogma "mehr Konsum = mehr Glück" ist in der angenommenen Eindimensionalität erwiesenermaßen falsch. In Zuge der Steigerung des materiellen Wohlstandes haben weder die Raten von Glück und Zufriedenheit im gleichen Maße zugenommen, noch sind die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001362482
Information on the number of interviewer contacts allows insights into how people's responses to questions on happiness are connected to the difficulty of reaching potential participants. Using the paradata of the German Socio-Economic Panel Study (SOEP), this paper continues such research by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010240592
Information on the number of interviewer contacts allows insights into how people's responses to questions on happiness are connected to the difficulty of reaching potential participants. Using the paradata of the German Socio-Economic Panel Study (SOEP), this paper continues such research by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010257799
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010468934
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002748568
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012607012