Showing 1 - 10 of 285
Gründungen werden häufig als Triebfeder für die Wirtschaftsentwicklung und das Beschäftigungswachstum beschrieben. Gründungen zu fördern, ist eine wirtschaftspolitische Daueraufgabe. Die Gründungszahlen in Deutschland sind jedoch rückläufig oder stagnieren. Folglich stellt sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011345582
Ausländer haben das Existenzgründungsgeschehen in den Jahren 2004 bis 2014 sowohl in Deutschland als auch Nordrhein-Westfalen in zunehmendem Maße beeinflusst. Eine beson-ders große Rolle haben ausländische Gründer im gewerblichen Bereich gespielt. Differenzie-rende Analysen auf Basis der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011405800
Entrepreneurs often struggle to find sufficient funding for their start-ups. A relatively new way for companies to attract capital is via an internet platform, locating investors who in return receive something in return for their ventures. Equity crowdfunding is one of several types of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012012660
Frauen sind seit jeher im Gründungsgeschehen in Deutschland unterrepräsentiert. Diese Unterrepräsentanz hat sich in jüngerer Vergangenheit wieder verstärkt. Analysen auf Basis der Gewerbeanzeigenstatistik zeigen, dass dies zum einen darauf zurückzuführen ist, dass die Gründungsneigung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012061240
Ausländer haben das Existenzgründungsgeschehen in den Jahren 2007 bis 2016 sowohl in Deutschland als auch Nordrhein-Westfalen in erheblichem Maße mitgeprägt. Eine besonders große Rolle haben ausländische Gründer im gewerblichen Bereich gespielt. Differenzierende Analysen auf Basis der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011818047
Crowdfunding represents an alternative way of funding entrepreneurial ventures - and is attracting a high amount of interest in research as well as practice. Against this background, this paper analyzes reward-based crowdfunding campaign strategies and their communication tools. To do this, 446...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011946701
This paper adds to the literature of external corporate venturing, especially corporate venture capitals (CVCs) and corporate accelerators (CAs) by providing an overview of the German corporate venturing market and by offering first intriguing findings based on a novel and unique hand-collected...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011957303
Since the beginning of the transformation of East Germany from a socialist planned economy to a market economy, there has been an ambitious political goal of fostering entrepreneurial activity in that part of the country. One of the most-hoped for results of this undertaking is the anticipated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010267109
Women start fewer businesses than men. The start-up rate among women in Germany falls short of males' start-up rate by one third. We scrutinize this gender gap using individual-level data from the KfW Start-up Monitor, a large-scale population survey on start-up activity in Germany. As a unique...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269688
The present contribution addresses the question whether and how qualitative aspects of employmentlike weekly hours of work, wages or qualificationdiffer between new and established firms. Although a wide strand of literature in entrepreneurship research analyses the employment effects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270655