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In addition to efficiency standards and consumer information, car-related taxes constitute one of three pillars of the European Commission¿s strategy to reduce CO2 emissions from passenger cars. A longstanding question concerns the effectiveness of such taxes in determining the car-purchasing...
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weniger, fahren sie – um Kraftstoff zu sparen – vorsichtiger, oder tun sie womöglich beides? Um diese Fragen zu beantworten …
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We analyze the effectiveness of the German tax reduction on fuel prices ('Tankrabatt') that was introduced for three months, starting on 1 June 2022. Using the synthetic control method to compare actual prices of gasoline and diesel to those in a counterfactual situation without the tax...
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Main description: Angesichts einer drohenden Veränderung des Weltklimas wurde die Notwendigkeit erkannt, den Ausstoß klimarelevanter Spurengase, insbesondere CO2, zu reduzieren. Ein Weg dazu könnte in der Substitution von Energieträgern bestehen, wobei sich der Elektrizitätserzeugungssektor...
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In many countries, the transition process towards a low-carbon economy has been associated with increasing electricity prices. Microeconometric evaluations of the causal impact of electricity price changes on plant-level outcomes are rare, though. By exploiting local randomization induced by...
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Die starken Preissteigerungen für Benzin in den letzten 2 Jahren sind häufig auf mangelnden Wettbewerb zurückgeführt worden. Die These wird überprüft, indem die Wettbewerbsstruktur bei Tankstellen und deren Vorleistungsbeziehungen dargestellt werden und ökonometrische Schätzungen über...
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This paper recommends a system of upstream taxes on fossil fuels, combined with refunds for downstream emissions capture, to reduce carbon and local pollution emissions. Motor fuel taxes should also account for congestion and other externalities associated with vehicle use, at least until...
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