Showing 1 - 10 of 202
As a social science, economics studies social interactions. What distinguishes it from other social science disciplines is, firstly, its focus on interactions involving the management of scarce resources and, secondly, its conception of itself as generating traceable, verifiable findings that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012135052
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003808884
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008909661
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011576531
Die Zeiten, in denen Computer nur eine Funktion hatten, sind vorbei: Heutige Computer sind Kommunikationsmittel, Zeitnehmer, Kalender, Musikinstrument und -abspielgerät, Notizblock, Ablagesystem, Spielzeug, Wettervorhersage und Visitenkarte in einem. Die Organisation der Computergesellschaft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014180573
CSR is increasingly becoming an integral part of a company's business operation. To successfully implement a CSR strategy, companies must address their CSR actions to their stakeholders. This paper examines how companies communicate sus- tainability to their stakeholders through various...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014500932
Anwendungen und Technologien des Web 2.0 finden immer mehr in die Unternehmenswelten Einzug, um dort Mitarbeiter verstärkt zum Wissenstransfer zu bewegen – eine Entwicklung, die mit dem Begriff „Enterprise 2.0“ bezeichnet wird. Alexander Stocker und Klaus Tochtermann stellen in elf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425044
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013437762
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008654458