Showing 1 - 10 of 24,622
In diesem Beitrag wird die Risikoallokation bei Betreibermodellen für Bundesfernstraßen nach dem F- und A-Modell untersucht. Zunächst werden kurz die Defizite des traditionellen Modells der Herstellung und Bereitstellung von Fernstraßen in Deutschland dargestellt und die Struktur der beiden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011439406
In diesem Beitrag wird die Risikoallokation bei Betreibermodellen für Bundesfernstraßen nach dem F- und A-Modell untersucht. Zunächst werden kurz die Defizite des traditionellen Modells der Herstellung und Bereitstellung von Fernstraßen in Deutschland dargestellt und die Struktur der beiden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010276927
We investigate the characteristics of cities gaining access to the German interurban bus network in the first two years following the deregulation of the industry in January 2013. Applying both parametric and semi-parametric survival models, we find strong evidence that the probability of a city...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011514703
This study provides a detailed and easy-to read overview of the railway liberalisation in Belgium and the three neighbouring countries. The European Union's liberalisation Directives are often complex and are implemented in very specific ways in the different Member States. The analysis goes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011596243
Der straßengebundene öffentliche Personennahverkehr wurde bislang von Liberalisierungsbestrebungen ausgenommen. Im Personenbeförderungsgesetz sind objektive Marktzugangsbeschränkungen verankert, die lediglich im Fernverkehr, nicht aber im Nahverkehr abgebaut werden sollen. Der Autor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009620391
This paper analyzes the risk allocation in concession models for German highways, according to the "F-Model" and the "A-Model". We first assess the deficits of traditional construction and management of highways in Germany and present the two concession models. Next, theoretical backgrounds and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005068932
The paper presents the results of a research on railway regulation and liberalisation in Italy, France, Germany and … Spain. The analysed fields of regulation are the relationship between the State and the rail companies, network access …. The aim of the paper is to give a comparative overview of the rail regulation from a critical point of view, rather than …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008855557
This study seeks to examine transit’s role in promoting social equity by assessing impacts of recent transit changes in the Twin Cities, including opening of the Hiawahta light rail line, on job accessibility among workers of different wage categories. Geo-spatial and descriptive analyses are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014044246
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000678101
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000533842