Showing 1 - 10 of 7,726
Der deutsche Fernsehmarkt wird massiv vom Staat reguliert: Beruht diese Regulierungsdichte auf einem verbreiteten Marktversagen, oder sind die Ursachen vielmehr in den Interessen der beteiligten Akteure zu suchen? Der vorliegende Band untersucht, ob und inwiefern in der Fernsehproduktion...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014508959
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003557295
We study a novel trade-off in market transparency regulation by estimating a structural model of the German retail … gasoline market. Transparent environments enable easy price comparisons and match findings. Restricting transparency such that … is an inverse u-shaped relationship between consumer welfare and market transparency. Consumer welfare is maximal when …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012268956
to compare prices, the idea of market definition is entering a new era as it infiltrates the digital sphere. Since … December 1st, 2013 the market transparency unit of the Federal German Cartel Office is forwarding all prices, for every … gasoline stations differ depending on the particular market environment. There is no uniform pricing behavior of highway …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012242950
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001656568
Marktstrukturen für die Medienteilmärkte Zeitungen, Zeitschriften, Hörfunk, Fernsehen und Internet. Anhand von Fallstudien werden die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517394
, Zeitschriften, Hörfunk, Fernsehen und Internet Fallstudien über die Unternehmensstrategien der größten Wettbewerber …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002354004
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000653023
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003750256
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003776644