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When contributing content on large online platforms, producers of user-generated content have to decide where to contribute. On a complex and dynamic platform like wikipedia, this decision is expected to depend on the way the content is organized. We analyse whether the hyperlinks on Wikipedia...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013100546
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010259301
Im Enzyklopädieprojekt Wikipedia kooperieren hunderttausende Menschen; sie kommen mit einem minimalen Aufwand an Koordination aus. Das Ergebnis ist ein öffentliches Gut, das oft sogar traditionellen Nachschlagewerken überlegen ist. Klassische Theorien der Kooperation, wie Eigennutz oder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003798740
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003756598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003832276
Mit Blogs etabliert sich ein neues Medium der Nachhaltigkeitskommunikation, welches durch seine internetspezifischen Nutzungsmöglichkeiten die Entstehung eines vernetzten Kommunikationsraums fördert. Die Nachhaltigkeitsblogosphäre nimmt wichtige Funktionen der Filterung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003823240
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003849253
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003854515
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003880504
Recent Internet technologies and web-based applications, such as social software, are being increasingly applied in firms. Social software can be employed for knowledge management and for external communication enabling access to internal and external knowledge. Knowledge in turn constitutes one...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003880928