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Nach den Ergebnissen des aktuellen Tests in der Leasingbranche setzte das Geschäftsklima seinen Abwärtstrend fort und fiel im dritten Quartal auf ein neues Allzeittief. Bei der Beurteilung der aktuellen Geschäftslage dominierten hier zwar noch die positiven Meldungen, der Geschäftsverlauf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691827
Nach den Ergebnissen des aktuellen Tests in der Leasingbranche setzte das Geschäftsklima seinen Abwärtstrend fort und fiel im dritten Quartal auf ein neues Allzeittief. Bei der Beurteilung der aktuellen Geschäftslage dominierten hier zwar noch die positiven Meldungen, der Geschäftsverlauf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005014384
Die vorliegende Arbeit analysiert die Fortschritte der Transformation hin zu sozialen Marktwirtschaften aus Sicht der Unternehmen, indem wir aufzeigen inwiefern es den betrachteten Ländern gelungen ist, ein nachhaltig stabiles Wirtschaftsumfeld zu generieren. Als besonders bedeutsam in diesem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296581
Die vorliegende Arbeit analysiert die Fortschritte der Transformation hin zu sozialen Marktwirtschaften aus Sicht der Unternehmen, indem wir aufzeigen inwiefern es den betrachteten Ländern gelungen ist, ein nachhaltig stabiles Wirtschaftsumfeld zu generieren. Als besonders bedeutsam in diesem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008534168
This paper examines the importance of different economic sentiments, e.g. consumer moods, for the Central and Eastern European countries (CEECs) during the transition process. We first analyze the importance of economic confidence with respect to the CEECs' fi nancial markets. Since the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269983
This paper examines the importance of different economic sentiments, e.g. consumer moods, for the Central and Eastern European countries (CEECs) during the transition process. We first analyze the importance of economic confidence with respect to the CEEC's financial markets. Since the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271117
This paper analyzes which factors are driving the ZEW Indicator of Economic Sentiment. Using the results of a poll among survey participants as well as Granger causality tests we identify three groups of influence factors: other sentiment indicators, financial variables and real economy data. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297299
This paper estimates a simple univariate model of expectation or opinion formation in continuous time adapting a 'canonical' stochastic model of collective opinion dynamics (Weidlich and Haag, 1983; Lux, 1995, 2007). This framework is applied to a selected data set on survey-based expectations from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263547
Business cycle indicators are used to assess the economic situation of countries or regions. They are closely watched by the public, but are not easy to interpret. Does a current movement of the indicator signal a turning point or not? With the help of Markov Switching Models movements of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266093
The Ifo Business Climate is the most important indicator for the business cycle in Germany. In 1993 the connection between the two components of the business climate - business situation and business expectations - was graphically portrayed by Ifo in a 4-quadrant scheme: the Ifo Business Cycle...
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