Showing 1 - 7 of 7
Für die Fußball-Weltmeisterschaft 2006 wurde ein Vielfaches der verfügbaren Karten bestellt. Welche dieser Bestellungen zum Zuge kommen, wurde nun Mitte April per Losverfahren entschieden. Ist diese Allokation der Karten effizient? Welche Motive bestimmten diese Verkaufsstrategie?
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303195
We examine the pricing decision of a multi-product monopolist in a two-sided market where the type structure of buyers on one side of the market is an important determinant of profit on the other side. In this situation it might be optimal to set prices below the maximum sellout price and to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427511
We examine the pricing decision of a multi-product monopolist in a two-sided market where the type structure of buyers on one side of the market is an important determinant of profit on the other side. In this situation it might be optimal to set prices below the maximum sellout price and to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003470479
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008666218
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003978302
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002918327
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002744170