Showing 1 - 10 of 14
Unlike oil and coal, which are compressed forms of energy, renewable energy requires unusually large land areas. This article calculates the consequences of a switch to hydrogen-cell vehicles powered by electricity from wind turbines. It then re-does the calculation for three other green energy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003866573
Angesichts endlicher fossiler Energieressourcen und eines drohenden Klimawandels stellt sich die Frage, welchen Beitrag der Einsatz der Wasserstofftechnologie zur Versorgungssicherheit und zur Reduzierung der Emissionen von Kohlendioxid (CO2) beitragen kann. Wasserstoff stellt keine primäre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009156666
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009545535
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003830339
Rund 32 Prozent der in Österreich verbrauchten Energie geht in den Transport. Dieser Energieverbrauch durch das Verkehrssystem ist in Österreich wie auch in der gesamten Europäischen Union (EU) stark vom Erdöl abhängig. Der überwiegende Teil, 1997 waren es 86 Prozent, wird im von fossilen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003750516
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003846561
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012427797
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013444570
1. Introduction and overview / Paul Ekins -- 2. Innovation and technological change / Paul Ekins -- 3. Hydrogen technologies and costs / Paul Ekins, Sam Hawkins and Nick Hughes -- 4. Hydrogen markets : an assessment of the competitiveness of fuel cells / Paolo Agnolucci and Nick Hughes -- 5....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014498209