Showing 1 - 10 of 19
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003712916
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003328638
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001791242
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001681386
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011800267
Der Wettbewerb unter Kreditauskunfteien in Deutschland hat sich in den vergangenen Jahren stark intensiviert. Auskunfteien sammeln persönliche Daten über Verbraucher, die von Kreditinstituten, Leasing- und Telekommunikationsunternehmen, aber auch von Handelsfirmen sowie Energieversorgern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601826
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003712919
It is increasingly observable that competitors in different industries share customer data, which can be used for targeted pricing. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such sharing and its ensuing welfare effects. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009558236
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009732792