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Over the course of the past twenty years, venture capital has fuelled an entrepreneurial revolution - first in the United States and now in Europe's common market -, which has opened new opportunities for technological innovation, capital investment and employment growth. Some of the most...
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This paper studies the introduction of new products (increase in product variety) in the automobile industry. The focus is on the two sources of market power that may allow the firms to get higher profits (and, thus, recoup investments): new products and brand-name reputation. The effects of new...
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This paper analyses the relationship between past innovation output, competition, and future innovation input in a dynamic econometric setting. We distinguish two dimensions of competition that correspond to the concepts of product substitutability and entry barriers due to fixed costs. Based on...
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Die deutsche Wirtschaft ist hoch innovativ. Sowohl 2 von 3 Unternehmen des Verarbeitenden Gewerbes als auch des Dienstleistungssektors haben nach den jüngsten Innovationserhebungen des ZEW in den Jahren 1996 bis 1998 neue Produkte/Dienstleistungen oder Prozesse eingeführt. Jedoch sind die...
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Die Innovationskraft ist nicht nur für Nationen, sondern auch für Regionen eine elementare Voraussetzung für wirtschaftliche Leistungsfähigkeit und Wohlstand. Gemessen an der FuE-Beschäftigung im verarbeitenden Gewerbe ist die regionale Konzentration seit 1998 unverändert hoch. Mit großem...
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This paper deals with innovative activities of firms, the resulting market success as well as the interdependencies between both. In a first theoretical part, different cases of those interdependencies are investigated by the way of a simple model based on replicator dynamics. It is shown that...
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Eingangsstatement, dass die Globalisierung nicht nur Herausforderung und Gefahr bedeute, sondern auch große Chancen für Deutschland … deutschen Unternehmen sieht Berger im internationalen Wettbewerb gut aufgestellt. Auf der Ebene der Politik allerdings habe sich …
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