Showing 1 - 10 of 28
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010228649
How industrial companies in Germany's critically important investment goods sector are deploying new technological and organizational production concepts to adapt to competitiveness challenges, new market requirements, environment¤al demands, and policy pressures is examined in this book. It...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000674560
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003773035
Innovative Dienstleistungen sind nicht nur für Dienstleistungsbranchen, sondern zunehmend auch für die Industrie im Wettbewerb ein mit entscheidender Faktor. Von 17 Prozent Industrieumsatz, der im Mittel - direkt und indirekt verrechnet - mit Dienstleistungen erzielt wird, entfällt mehr als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003887948
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003897015
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003897852
In the modernisation of production processes, German and American firms stress different aspects: a greater number of German enterprises strategically favour technology and innovation and the adaptation of products to customers' specifications. The US firms prioritise more frequently the quality...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003897868
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009374137
Bei der Modernisierung der Produktion setzen deutsche und amerikanische Firmen zumindest teilweise andere Schwerpunkte. Die deutschen Unternehmen favorisieren strategisch zu höheren Anteilen Technologie und Innovation sowie die Anpassung der Produkte an Kundenwünsche. Die US-Firmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011281776
Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009268837