Showing 1 - 10 of 176
The ability of a company to innovate and to launch innovation is a critical competitive edge to remain competitive in the 21st century. Large organizations therefore increasingly recognize employees as a significant factor and critical source of innovation. Several studies assert the fact that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012173367
Introduction -- Theoretical Background -- Research Design and Methodology -- Case Descriptions of the studied Communities of Practice -- CoPs as Enabler of Organizational Knowledge Creation -- CoPs as Loci of Collective Lead Userness -- CoPs as an Enhancement of Organizations’ Innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814800
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012271360
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012025553
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011765421
Für die erfolgreiche Umsetzung der Geschäftsmodellinnovation in etablierten Organisationen entwickelt der Autor charakteristische organisationale Designausprägungen. Diese ermöglichen die erforderlichen Rahmenbedingungen proaktiv zu gestalten, um von den Vorteilen und dem großen Potential...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401775
Open Innovation erfolgreich implementieren -- Organisation verändern -- Digitale Finanzdienstleistungen zukunftsorientiert gestalten -- Logistik umweltgerecht abwickeln und Mobilität sicherstellen -- Digitales Marketing kundenzentriert umsetzen
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402240
Produktmanagement: Positionierung, Kernkompetenzen und organisatorische Einbindung -- Produktmarketing: Strukturen, Erfolgsfaktoren und praktische Hilfsmittel -- Prozessorientiertes Produktmanagement: Arbeitsprozesse, Prozessorientiertes Marketing und Innovationsmanagement
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402241