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Pecuniary externalities are crucial in shaping the strategies to value the distinctivecompetences and the economic success of innovative firms. The analysis of conditions forlocalized knowledge appropriation and exploitation makes it possible to identify idiosyncratic production factors....
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This paper investigates empirically the strategic alignment between innovation andproduction strategies in a sample of service firms in Spain. It employs the integratedarchetypes approach to analyse a dataset of unique, manually collected, firm responses....
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This paper investigates how firms adapt their innovation strategies to cope with constraints in national institutional environments. It is a comparative case study of Dutch and British dedicated biotechnology firms focusing on a particular type of strategy, the hybrid model. Patterns of skill...
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Welche Rolle spielen Innovationen für den Bestand und den Erfolg von Unternehmen in einerWettbewerbswirtschaft? Das ist wohl die grundlegendste Frage, die sich die Managementwissenschaftin Bezug auf Strategien der Neuerung stellt. Vielfach begnügt sie sich mitder Antwort, daß die Bedeutung...
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Jede Führungskraft setzt sich immer wieder mit Fragen der Unternehmensstrategie auseinander. Was sind die angestrebten Ziele, was sind die "richtigen" Dinge, die es zu tun gilt? Während strategische Überlegungen eine hohe Bedeutung haben, stehen sie doch meist im Schatten des dominanten...
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This paper seeks to outline the innovations strategies that various corporations havepursued in Central Europe over the last few decades. It will examine from a corporateperspective the scope and definition of innovation, highlighting how this has changed intoday’s eclectic ever changing...
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Durch Sättigungstendenzen und strukturelle Veränderungen in der Marktnachfrage und die Konvergenzder ursprünglich getrennten Medien-, Telekommunikations- und IT-Märkte wird das Medienmanagementderzeit vor neue Herausforderungen gestellt. Vor diesem Hintergrund gibt der folgende...
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