Showing 1 - 10 of 2,127
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011972437
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012026351
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012145022
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003416269
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003532010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002570480
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001633533
Despite the ability to explain many puzzling phenomena in financial markets, direct tests of reference-dependent preferences of Kahneman and Tversky (1979, 1992) have mainly been conducted in experimental settings. We propose a novel test based on revealed preferences of real-world investors....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012848272
Die Vorlieben der Kunden zu kennen zählt zu den wichtigsten Voraussetzungen für eine erfolgreiche Produktpolitik, und ihre Messung ist ein zentrales Thema der Marketingforschung. Tobias Schneider stellt einen neuen Typus von Recommender-Systemen vor, der auf der Modellierung von Präferenzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517427
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014426504