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This paper uses the unique social structure of Arab communities to examine the effect of social identity on voter turnout. We first show that voters are more likely to vote for a candidate who shares their social group (signified by last name) as compared to other candidates. Using last name as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264383
This paper uses the unique social structure of Arab communities to examine the effect of social identity on voter turnout. We first show that voters are more likely to vote for a candidate who shares their social group (signified by last name) as compared to other candidates. Using last name as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003720609
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001895186
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009663359
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001135242
Darstellung der wirtschaftlichen Lage und des institutionellen Hintergrunds. Strukturelle Änderungen der Geldnachfrage: Wechselkursänderungen, Liberalisierung der Devisenmärkte, Einführung der Depotpflicht für Inländer. Rückgang der Geldnachfrage. Einfluß der Elastizität bei der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001040855
Es werden die Defizite der Kapitalmarktreformen der letzten Jahre dargestellt: der Staat sollte Eigentümer der "Arrangement Banks" werden; die oligopolitische Struktur des Bankensektors müßte aufgebrochen werden; die Aufgaben der Banken sind zu vielfältig und führen zu Interessenkonflikten;...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001151935
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001129409
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001660528
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001895180