Showing 1 - 10 of 877
Business model innovation plays a very important role in developing competitive advantage when multinational small and medium-sized enterprises (SMEs) from developed country enter into emerging markets because of the large contextual distances or gaps between the emerging and developed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012142444
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013474449
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010406356
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010506015
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011662780
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012009603
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011748877
This paper studies the relationship between leadership as an activity of business process management (BPM) and company … population of 3007 SMEs in Slovenia. Aspects of leadership such as the involvement of employees, middle management, customers and … an activity of BPM and company profitability. It was proved that companies that involve employees and middle management …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014246250
Nach einhelliger Meinung zeichnen sich mittelständische Unternehmen vor allem dadurch aus, dass hier Eigentum und Leitung der Unternehmen in einer Hand liegen. Aber in der empirischen Mittelstandsforschung sowie beinahe allen Berichten, die sich mit der tatsächlichen Größe und der Bedeutung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018023
Es ist ein verbreitetes Vorurteil, dass kleinere Unternehmen weniger gut geführt werden als größere Unternehmen. Empirische Unterstützung erfährt diese Auffassung durch Erhebungen, die zeigen, dass kleinere Unternehmen das vorhandene betriebswirtschaftliche Instrumentarium nicht in gleichem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309756