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Der Autoverkehr ist in vielen Städten zu einer hohen Belastung geworden: Lärm, überfüllte Innenstädte, Staus, Feinstaub- und Stickoxidemissionen sorgen für massive negative externe Effekte und haben eine heftige und kontroverse Diskussion um die Zukunft der Mobilität angeregt. Fahrverbote...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140708
Thomas Puls, Institut der deutschen Wirtschaft, Köln, sieht die deutsche Autoindustrie aufgrund früherer strategischer Entscheidungen relativ gut für den Strukturwandel gerüstet. Viele große Firmen sind gut vorbereitet, bei den kleinen Zulieferern müsse hingegen von spürbaren Verlusten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882680
Die EU-Kommission will bis zum Jahr 2012 den Kohlendioxid-Ausstoß der in der EU verkauften Neuwagen im Mittel auf 130 Gramm CO2 pro Kilometer beschränken. Die Vorschläge gehen nach Ansicht von Renate Künast und Winfried Hermann, Bündnis 90/Die Grünen, nicht weit genug. Es sei zwar klar,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692726
Climate change, security and cost of energy supplies, and the competitiveness of firms and economies have been focal points of the general political and economic policy debate in recent years. This article examines the choices in this field made at global level with the Kyoto Protocol and in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013131185
Die Automobilindustrie befindet sich weltweit in einem fundamentalen Transformationsprozess, dessen wesentlicher Bestandteil der Umstieg von konventionellen Antrieben mit Verbrennungsmotoren auf elektrische Fahrzeuge ist. Dieser strukturelle Wandel wird sich auch deutlich auf die Job-Profile der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012521216
Die EU-Kommission will bis zum Jahr 2012 den Kohlendioxid-Ausstoß der in der EU verkauften Neuwagen im Mittel auf 130 Gramm CO2 pro Kilometer beschränken. Die Vorschläge gehen nach Ansicht von Renate Künast und Winfried Hermann, Bündnis 90/Die Grünen, nicht weit genug. Es sei zwar klar,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005013399
The Kyoto Protocol sets legally binding emission targets for industrialised countries without accounting for reductions carried out prior to 2008, the beginning of the first commitment period. There exists only one exception, the project-based Clean Development Mechanism where credits accrue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014172863
We investigate empirically whether the market value of electric vehicles, which have rapid technological progress, decline faster over their lifetime than gasoline vehicles, which is a mature technology. We use novel data from the market with the highest market shares for electric vehicles in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013266045
This paper examines the role of electricity production from biomass with and without carbon capture and storage in sustaining low CO2 emission pathways to 2100. It quantifies the effect of the availability of biomass resources and technologies within a general equilibrium framework. Biomass-fed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294347
This paper deals with a special type of voluntary approach to protect the environment, for example, that we would like to term voluntary commitment. Its major characteristic is that it represents a unilateral declaration without a decisively active role of regulators. In other words, voluntary...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297279