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This paper develops a methodology for estimating the parameters of dynamic opinion or expectation formation processes with social interactions. We study a simple stochastic framework of a collective process of opinion formation by a group of agents who face a binary decision problem. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295023
Inventory fluctuations are an important phenomenon in business cycles. However, the preliminary data on inventory investment as published in the German national accounts are tremendously prone to revision and therefore ill-equipped to diagnose the current stance of the inventory cycle. The Ifo...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295637
-Verbraucherumfrage ermittelten Daten und die von Consensus Economics erhobenen Expertenprognosen für Deutschland, Frankreich und Italien. Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295707
No other area of the German economy has developed so emphatically in the past ten years as has that business-related services. Regardless of its growing overall economic importance, official statistics fail to provide economic researchers and economic policy with current data on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297685
This paper aims at providing business survey analysts with simple econometric tools to quantify qualitative survey data. We extend the traditional and commonly applied method proposed by Carlson and Parkin (1975) to capture observable survey respondent heterogeneity. We also discuss...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297723
In der vorliegenden Arbeit untersuchen wir die Eignung der ifo-Geschäftserwartungen und der ZEW-Konjunkturerwartungen als Frühindikatoren für die deutsche Industrieproduktion. Anhand von Granger-Kausalitätstests wird gezeigt, dass die auf Umfragen unter Finanzanalysten basierenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297738
This paper investigates if significant differences exist between online and paper & pencil participants in a quarterly business survey in the German business?related services sector when respondents may freely choose to respond either online or by more conventional methods. It also analyzes the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297787
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300931
Nach der Euro Umstellung Anfang 2002 entwickelte sich das Preisempfinden deutlich anders als der gemessene Verbraucherpreisindex. Inwieweit wird auch heute noch die Preisentwicklung von den Konsumenten überschätzt? Wie zuverlässig misst der von Hans Wolfgang Brachinger entwickelte „Index...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303231
Die Unsicherheit deutscher Unternehmen im Hinblick auf die zukünftige wirtschaftliche Entwicklung ist zuletzt deutlich größer geworden. Das ifo Streuungsmaß, das monatlich im Rahmen der ifo Konjunkturumfragen berechnet wird und die Unsicherheit misst, ist zwischen Mai und September dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018006