Showing 1 - 6 of 6
Seit den 1990er Jahren sind erhebliche Veränderungen im Produktionsprozess von Automobilen zu beobachten. Unter dem Paradigma der "schlanken Produktion" nehmen die Endherstellervon Fahrzeugen weitestgehend Abstand von der traditionellen Strategie der "vertikalen Integration", die durch eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846004
Since around a decade, the automobile industry is undergoing a dramatic turnaround. New strategies for marketing and producing are considered as trigger pulses for the emergence of different inter-firm relations between customers and suppliers in the car industry’s production complex. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005857184
The article addresses the question whether or not the trend towards the decentralisationof collective bargaining on working time in Germany entails a loss in the bindingpower of industry-level agreements. To this end, both working-time agreements andpractices are examined at the firm or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005859653
E-Business ist für die Automobil- und Automobilzulieferindustrie1 kein neues Phänomen mehr – imGegenteil. Die Branche kann inzwischen auf einige Jahre der geschäftlichen Internet-Nutzung zurückblicken.Nicht zuletzt waren es die frühen Gründungen von branchenbezogenen, „vertikalen“...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860263
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001406282
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011327005