Showing 1 - 10 of 663
Widespread reliance on private tutoring has raised concerns over the hidden costs of Egypt's "free" education system. This paper examines the drivers of tutoring at different levels of education, using nationally representative survey data as well as qualitative data on youth experiences in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012120889
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011958741
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002474440
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014390593
240 Schulleiter wurden nach ihren Erwartungen und Ansprüchen gegenüber ihren Lehrpersonen befragt. Eine Clusteranalyse ergab zwei Gruppen von Schulleitern: An Schuladministration und Schulordnung orientierte (Gruppe I) und eher pädagogisch geleitete Schulleiter (Gruppe II). Die Schulleiter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292616
die Behörde für Schule, Jugend und Berufsbildung der Freien und Hansestadt Hamburg durchgeführt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300419
In the context of certain dynamic models, it is possible to infer the elasticity of labor supply to the firm from the elasticity of the quit rate with respect to the wage. Using this property, we estimate the average labor supply elasticity to public school districts in Missouri. We take...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010268936
This paper reviews some of the econometric methods that have been used in the economics of education. The focus is on understanding how the assumptions made to justify and implement such methods relate to the underlying economic model and the interpretation of the results. We start by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010275725
Both school financial management and entrepreneurship are acknowledged as important competencies to acquire for school principals in Indonesia. Appropriate school financial management is important to ensure school funds are spent efficiently and effectively to support the provision of quality...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014551737
In der Handreichung sind Ergebnisse des Projekts „Berufsorientierung und Geschlecht“ praxisnah für Lehrkräfte und andere in der Berufsorientierung tätige Personen sowie Multiplikator/innen in der Lehrkräftefortbildung aufbereitet und mit im Unterricht ein-setzbaren Materialien...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012205011