Showing 1 - 10 of 14
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013253970
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013271369
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012295696
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011592032
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011980423
Literature in economics and psychology on moral behaviour explores the contexts in which people act in ways that are consistent or inconsistent with their past actions. Such inconsistencies appear to violate economists' assumption of rational consumer behaviour. In this note we show that a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012104081
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011770946
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011758259
Der Rebound-Effekt kann sowohl ökonomische als auch psychologische Ursachen haben. Zusätzlich zu den von Ökonomen herausgestellten Preis-, Einkommens-, und Substitutionseffekten weisen Psychologen auf den Einfluss von Moral Licensing hin. Dabei handelt es sich um einen kognitiven Vorgang, bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011820940
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014249898