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Air transport networks have exhibited a trend towards complex dynamics in recent years. Using Lufthansa’s networks as an example, this paper aims to illustrate the relevance of various network indicators – such as connectivity and concentration – for the empirical analysis of airline...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325797
Der Markt für Flugverkehr ist durch einen intensiven Wettbewerb gekennzeichnet. Dabei handelt es sich um eine Branche, die traditionell durch eine hohe Regulierungsdichte gekennzeichnet war. Im Zuge der Liberalisierung erhöhte sich der Wettbewerbsdruck weiter. Korrespondierend veränderten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010331276
This paper offers the first formal economic analysis of carve-outs under airline antitrust im- munity. Carve-outs are designed to limit the potential anticompetitive effects of cooperation by alliance partners in hub-to-hub markets, where they provide overlapping nonstop service. While the paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271860
Im Weltluftverkehr werden derzeit Verluste eingeflogen. Asiatische Luftverkehrsunternehmen konnten sich diesem Trend bislang entziehen. Vor dem Hintergrund hoher Wachstumsraten im asiatisch-pazifischen Raum über die letzten Jahre hinweg hat der zivile Luftverkehr in und nach dieser Region einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841490
We study the competitive effects of five liquidations and six mergers in the domestic U.S. airline industry between 1995 and 2010. Applying fixed effects regression models we find that route exits due to liquidation lead to substantially larger price increases than mergerrelated exits. Within...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309239
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000882435
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000890940
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000860978
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000841661