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PART I: PRINCIPLES AND CONCEPTS OF NATURAL RESOURCES MANAGEMENT -- 1. Introduction: An overview of management and tax policy of natural resources -- 2. Natural resources tax administration and reforms in Africa -- 3. Assessing the impact of socio-political risk on natural resources in Africa --...
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Control and trust are recurring themes in the analysis of the management of International Joint Ventures (IJVs). Both issues (and their antecedents) have been analysed in isolation and in their relation with performance, though hardly any study exists which analyses them simultaneously in their...
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In der Diskussion um die Wettbewerbsfähigkeit der Bundesrepublik plädieren immer mehr Unternehmensführer dafür, die deutsche Volkswirtschaft wie einen Konzern zu führen und dabei insbesondere unternehmerische Steuerungsansätze auf die Wettbewerbspolitik zu übertragen. Werden bei diesem...
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While in the US stock-based incentives are commonly used since the 50s of the last century, in Germany they were invented only some ten years ago. Even in 1996 firms faced considerable regulatory difficulties when willing to grant such incentives. In the meantime the legal environment has...
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Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel ist spätestens seit der Ein-führung des Absatzfondsgesetzes im Jahr 1969 das zentrale Instrument zur Absatzförde-rung in der Agrar- und Ernährungswirtschaft. Institutionalisiert in der Centralen Marketing-Gesellschaft der Deutschen...
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