Showing 1 - 10 of 204
Seit einigen Jahren schon wird in der Marktforschungs- und Unternehmensberatungspraxis sowie in der Presse das Schlagwort "Aldisierung" verwendet, das die generelle Suche des Konsumenten nach dem günstigsten Angebot charakterisieren soll. Insbesondere bezeichnet man mit "Aldisierung" das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844404
Die Konsumgewohnheiten in den neuen Bundesländern werden sich wohl in dem Maße, in dem es die Einkommensverhältnisse erlauben, den westdeutschen Standarts anpassen. Am Beispiel Fleisch wird gezeigt, daß sich das Verbraucherverhalten in Ostdeutschland seit Inkrafttreten der Wirtschafts- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048335
Internet auctions for consumers are among the most popular and most successful business models in electronic commerce. Research so far, however, has focused on prerequisites and consequences of auctions as a marketing instrument of suppliers. Even though it is a key success factor from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869848
This paper examines the implications of “prominence” in search markets. We modelprominence by supposing that the prominent firm will be sampled first by all consumers.If there are no systematic quality differences among firms, we find that the prominentfirm will charge a lower price than its...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870132
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000548007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000548440
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000049840
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000049883
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000050689
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000051072