Showing 1 - 10 of 12
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010504806
This paper examines whether the usage of roads and expressways under the Electronic Road Pricing, a congestion tax, truly corresponds to the law of demand, that is, whether it is effective in reducing traffic volumes during peak hours when the tax is imposed. Our empirical results partially...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003510200
In diesem Band wird versucht, für den Bereich der Verkehrspolitik und der raumbezogenen Planung die gegenwärtigen Möglichkeiten auszuleuchten, mit neuen Konzepten, Leitbildern und Instrumenten den Erosionstrend zu stoppen und den urbanen Veränderungsprozess in eine nachhaltige Entwicklung zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001482610
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001723706
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001533676
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009655581
Abstract: Aktivitätenbasierte Verkehrsmodelle bilden die Entstehung von Verkehr ursachengerecht ab. In der vorliegenden Arbeit wird ein neuartiges aktivitätenbasiertes Modell vorgestellt, bei dem aufgrund des gewählten Betrachtungszeitraums von einer Woche bisher nicht berücksichtigte,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011674681
In recent years more emphasis has been placed in transport research on using existing roads as efficiently as possible in order to diminish the impact of traffic congestion. This book describes new theoretical, empirical and simulation models to analyse the impact of information provision to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520051