Showing 1 - 10 of 263
Nicht erst seit der geplanten Fusion zwischen den beiden Medienkonzernen, der ProSiebenSat.1 Media AG und der Axel Springer AG im Jahr 2005, wird in Deutschland aber auch in anderen Ländern, wie der USA, Großbri-tannien und Australien eine rege Diskussion darüber geführt, wie crossme-diale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263462
Standard media economics models imply that increased platform competition decreases ad levels and that mergers reduce per-viewer ad prices. The empirical evidence, however, is mixed. We attribute the theoretical predictions to the combined assumptions that there is no advertising congestion and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010280642
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000551090
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000627066
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000502254
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000662729
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000669820
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000422963
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003731500
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003782805