Showing 1 - 10 of 455
The insight that it is the medium that affects a society and not the content which is delivered over that medium, is not new by far, thus "the medium is the message" (McLuhan 1967). In contemporary industrial societies, the share of user-generated information consumed everyday over the internet...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304552
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320654
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320714
Das Behavioral Targeting, also die zielgerichtete Auslieferung von Online-Werbung basierend auf dem Nutzerverhalten, hat in den vergangenen Jahren zunehmend an Bedeutung gewonnen. Von Werbevermarktern wird dabei auf Effizienzsteigerungen - insbesondere durch die Reduzierung von Streuverlusten -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308856
Previous studies found the introduction of the today well established media radio and television to affect political participation. This paper evaluates the effect of the relatively recent introduction of a new medium, broadband internet. OLS resultssuggest a positive association between DSL...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010312134
Der Online-Handel in Deutschland erfreut sich zunehmender Beliebtheit wie die jährlichen Steigerungsraten der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010282654
Die Möglichkeiten der Zeitverwendungsforschung für die Analyse der Mediennutzung ist das Thema dieser Studie. Nach der Beschreibung von Studien zur Medianalyse wird die Zeitverwendungsforschung charakterisiert und die besondere Eignung ihrer zentralen Erhebungsinstrumente - stilisierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010290501
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000350767
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000366906