Showing 1 - 10 of 616
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012310027
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012586386
Im vorliegenden Forschungsvorhaben wird das Potential von Nudges für den Bereich des nachhaltigen Konsums mit Schwerpunkt auf ökologischen Konsum untersucht. Nudges sind politische Instrumente und können als "Anstupser" verstanden werden, die auf psychologischen und verhaltensökonomischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011972966
We explore the role of cheap excuses in product choice. If a product improves upon one ethically relevant dimension, agents may care less about other, completely independent ethical facets of the product. This ‘static moral self-licensing' would extend the logic of the well studied moral...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012955746
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009772869
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010242782
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010381450
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010126287
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010257267
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011494434